A La recerca d’aquella bicicleta elèctrica diferent?

Una de les candidates la gamma de haibike Flyon ,les noves i esperades  Flyon ho són en totes les seves versions. Ja fa uns dies que van arribant els  models per ser comercialitzades. Hem aprofitat  i provat una de les nostres 8.0 AllMTN Xduro.

La marca Haibike és dir bicicletes elèctriques. La marca alemanya va ser pionera en aquest sector, i el boom de les pedaleig assistit els ha fet ser els protagonistes els últims anys, tenint una amplíssima gamma (la que més) . Haibike acostuma a muntar en els seus quadres motors de la marca Bosch o Yamaha.

La marca alemanya fa un pas més i demostrant el seu lideratge dins el sector de les ebikes, es desmarca amb una bici completament diferent a la resta: La gamma Haibike Flyon. El motor d’origen alemany TQ amb un parell motor de 120Nm és el centre absolut d’aquesta aclaparadora d’aquest motor elèctric, que sorprèn per la seva rotunditat i contundència, recolzat per una bateria integrada de 630Wh. Tot és gran en aquesta nova bicicleta, que us presentem a continuació la Flyon pot arribar a un 500% sobre la teva força a la pedalada.

QUÈ ÉS TQ?

Per parlar de la Flyon em de parar també de l’empresa alemanya que va ser fundada el 1994 per Detlef Schneider i Rüdiger Stahl i el seu creixement és imparable. Amb importants socis en programari i maquinari, els seus interessos estan dividits en diferents sectors, des de la robòtica, la indústria aeroespacial o l’automòbil, i ara, a més en la mobilitat de dues rodes. TQ desenvolupa no només el motor, sinó que és una empresa capaç de produir bateries, administració de bateries, connectivitat, controls de sistemes, cables i cablejat, electrònica de rendiment, pantalles, controls remots, sensors i molt més en base a acords amb alguns dels seus nombrosos partners (haibike)

FLYon-8-0-allmtn-xduro

Entrem en temes tècnics?
El sistema IBC (Intube Battery Concept) Aquí dins amaguem la bateria desenvolupada en conjunt amb BMZ en el gran tub diagonal, on veiem un carril per poder muntar un kit de portabidó. La Haibike Flyon amb prou feines compta amb cables recorrent el magnetisme i a uns cargols per a l’enllaç bateria-motor. Així mateix, disposa d’un sistema de antirobatori desenvolupat conjuntament amb Abus, i encara que tot és “hackeable”, en Haibike han invertit molts recursos perquè el sistema no pugui ser “pontejat” desenvolupant més velocitat de la legalment establerta per a les ebikes

Les dades oficials
L’autonomia anunciada per Haibike per a la Flyon és de 101 km en mode ECO, 90 km en LOW, 70 km en MID, 23 km en HIGH i 16 km en EXTREM, que és quan la brutalitat dels 120Nm empenyen els 27 quilos de la Flyon cap endavant i sembla, ‘empenta d’un formula 1. La pantalla s’acciona des d’un comandament tipus joystick, intuïtiu, però amb el que convé familiaritzar abans de sortir a muntar amb la bici.

 

LLUMS INTEGRADES

La Haibike Flyon compte en totes les seves versions amb un kit de llums Skybeamer (amb tres potències opcionals) que arriben fins als 5.000 lúmens en la part davantera, al costat de les “boques” de ventilació que li donen un aspecte molt agressiu, quan veus la seva frontal en directe per primera vegada. A l’encendre la bici, l’anagrama de Haibike es projecta en el feix de llum.

haibike-xduro-nduro-10-0-emtb-2019-motor-flyon-llum

A la part del darrere els llums van integrades en els tirants, i són part de el disseny de la bici, no són desmuntables. En els models que no ho porten de sèrie, aquesta part ve coberta amb un plàstic negre.

Una bicicleta diferent Quan veus per primera vegada la Flyon intimida una mica. No és gran, però és ostentosa amb aquesta llum integrada i el seu frontal tan voluminós.  Un quadre robust, ferm, 27 km de bicicleta pensada per aquells amants de la irregularitat. De pujades, baixades i un terreny que els repti.

Els sistemes d’assitència

La Flyon Xduro i parteix des del mode ECO, pensat pel biker que vol notar el pes del terreny i de la bicicleta a les seves cames, tenim 3 modes més i finalment tenim el mode EXTREM, on aquesta bici està a un altre nivell de Bosch, Yamaha o Shimano, és simplement una sensació de força que en senders estrets i virats, et fa buscar la maneta de fre més vegades del que seria normal.

aibike-eConnect-FlyOn-Display